Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej
https://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/right.jpg

Poznaj moc Internetu!

Stworzymy dla Ciebie innowacyjną stronę internetową.
W swoich projektach bazujemy na systemach CMS Drupal oraz Wordpress.
Strona WWW stanie się Twoją profesjonalną wizytówką w Internecie.
Z nami osiągniesz wyższe zyski ze sprzedaży internetowej.

Dowiedz się więcej
https://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/webdesign.jpg

Kompleksowa pomoc

Potrzebujesz szkolenia, a może doradztwa?
Jakie działania przyniosą wyższe zyski? Jak rozkręcić biznes?
Na te i wiele innych pytań z chęcią odpowiemy.
Zapewniamy wszechstronne podejście do klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy.

Dowiedz się więcej
https://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/coaching.jpg

Poznaj z nami SEO & SEM

Pozycjonowanie to najważniejszy element
działań marketingowych każdej firmy.
Rozbudź swój biznes.
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW.
Pozyskaj wielu nowych klientów i fanów.
Zmieniamy pomysły w skuteczne kampanie.

Dowiedz się więcej
https://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/seo.jpg
Bez kategorii

Strategia w social media kluczem do sukcesu

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach stały się jednym z najważniejszych narzędzi, dzięki któremu Twoja firma może stać się bardziej rozpoznawalna, a produkty lub usługi, które oferujesz, bardziej wiarygodne. Ponadto, jeżeli wykorzystasz je w odpowiedni sposób, stworzysz stałą więź z klientami. Ma to wiele zalet, dlatego warto poznać zasady korzystania z social media. Ten artykuł pomoże Ci stworzyć strategię, która będzie pomocna w osiągnięciu zamierzonych celów.

 

Plan działania

Aby w pełni wykorzystać potencjał portali społecznościowych, na samym początku warto ustalić sobie plan działania. Co powinno być w nim zawarte?

  • co chcesz osiągnąć,
  • w jaki sposób chcesz to osiągnąć,
  • jaką kwotę możesz na to przeznaczyć,
  • w jakich serwisach chcesz zaistnieć.

Strategia ta pomoże Ci:

  • poznać i zaplanować to, co możesz osiągnąć dzięki takim działaniom,
  • wykonać te działania,
  • ocenić dotychczas podejmowane czynności i wprowadzić ewentualne zmiany.

Poznaj 8 kroków strategii social media

  1. Rozeznaj się wśród konkurencji i oceń swoją sytuację wyjściową.

Przede wszystkim postaraj się odpowiedzieć na pytania:

  • jakie działania podejmuje konkurencja i w jaki sposób angażuje społeczność?
  • jakie czynniki wyróżniają Twoją markę na tle konkurencji?
  • jaki jest stan Twoich działań w social media?
  • które z dotychczasowych działań przyniosły dobre efekty, a które odwrotnie?
  • czy znasz aktualne trendy i podążasz za nimi w social media?

Dzięki uzyskaniu odpowiedzi na pytania tego typu znacznie łatwiej będzie Ci podjąć dużo korzystniejsze decyzje co do przyszłych kroków. Zastanowisz się również dokładnie, co tak naprawdę chcesz osiągnąć i wyznaczysz dużo bardziej realne cele.

  1. Wyznacz cele!

Określenie celów, jakie chcesz osiągnąć poprzez działania w mediach społecznościowych, to jeden z najważniejszych punktów dobrej strategii. Do ich wyznaczenia możesz posłużyć się strategią SMART. Pamiętaj, by Twoje cele były:

  • skonkretyzowane,
  • mierzalne,
  • osiągalne,
  • istotne,
  • określone w czasie.

Istotne jest również ustalenie sposobu, w jaki można mierzyć, analizować i porównywać postępy. Dzięki temu łatwiej jest ulepszać swoje działania.

  1. Określ grupę docelową

Zastanów się, jaka będzie grupa Twoich potencjalnych lub obecnych klientów, do których chcesz kierować swoje publikacje. Jest to bardzo istotne – im dokładniej ją określisz, tym twoje działania będą skuteczniejsze.

  1. Sformułuj to, co chcesz przekazać

W zależności od tego, czym zajmuje się Twoje przedsiębiorstwo i do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć, dobierz odpowiedni content pod portale społecznościowe. Warto w nich publikować między innymi:

  • newsy z branży,
  • prośby o pomoc w wyborze,
  • kulisy pracy Twojej firmy,
  • wydarzenia,
  • ciekawostki,
  • inspiracje,
  • memy,
  • GIFy.

Pamiętaj o tym, aby tworzyć jasny i zrozumiały przekaz, który będzie z chęcią odbierany przez obecnych oraz potencjalnych klientów.

  1. Wybierz kanały, dzięki którym będziesz komunikować się z odbiorcami.

Podejmij decyzje, jakimi kanałami będziesz docierał do użytkowników. Odpowiedz sobie na pytanie, czy branża, w której działa Twoje przedsiębiorstwo umożliwia Ci prowadzenie skutecznych działań we wszystkich kanałach social media. Zastanów się nad specyfiką każdego z nich i wybierz odpowiednie. Jeżeli zdecydujesz się na publikacje we wszystkich mediach, pamiętaj, że te działania muszą być spójne.

  1. Ustal budżet oraz stwórz harmonogram

Czasy, w których było możliwe prowadzenie skutecznych działań w social media bez nakładu finansowego to już niestety przeszłość. Bez płatnych promocji ciężko będzie Ci dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów. Warto również rozpisać budżet na realizację działań, które zaplanowałeś – wykonanie zdjęć, współpraca z influencerami, czy skorzystanie z usług profesjonalnego grafika.

Stwórz również harmonogram działań – co, kiedy i w jaki sposób zamierzasz publikować.

  1. Ulepszaj swoje postępowania

Mierz efekty swoich działań i stale je optymalizuj. Pomocne może okazać się narzędzie Google Analytics. Dzięki niemu dowiesz się, czy podejmowane przez Ciebie akcje przynoszą zamierzone efekty. Tylko monitorowanie działań i ich ulepszanie da Ci gwarancję, że metodą prób i błędów uda Ci się tworzyć odpowiednie publikacje.

  1. Przygotuj się na potknięcia

Jak wszędzie – zdarzają się kryzysy. Warto zatem w tworzeniu strategii social media zawrzeć działania, które podejmiesz w sytuacji, gdy coś pójdzie nie tak. Oczywiste jest to, że nie można przewidzieć każdej sytuacji, jednak warto dokładnie przemyśleć to, co zrobić, by szybko zareagować i zmniejszyć nasilenie się problemu.

Wyżej wymienione kroki to podstawa do odpowiednio przemyślanej strategii działań, jakie możesz podjąć w mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz