Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/right.jpg

Poznaj moc Internetu!

Stworzymy dla Ciebie innowacyjną stronę internetową.
W swoich projektach bazujemy na systemach CMS Drupal oraz Wordpress.
Strona WWW stanie się Twoją profesjonalną wizytówką w Internecie.
Z nami osiągniesz wyższe zyski ze sprzedaży internetowej.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/webdesign.jpg

Kompleksowa pomoc

Potrzebujesz szkolenia, a może doradztwa?
Jakie działania przyniosą wyższe zyski? Jak rozkręcić biznes?
Na te i wiele innych pytań z chęcią odpowiemy.
Zapewniamy wszechstronne podejście do klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/coaching.jpg

Poznaj z nami SEO & SEM

Pozycjonowanie to najważniejszy element
działań marketingowych każdej firmy.
Rozbudź swój biznes.
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW.
Pozyskaj wielu nowych klientów i fanów.
Zmieniamy pomysły w skuteczne kampanie.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/seo.jpg
Blog

Zbieranie leadów za pomocą landing page

Landing page jest to strona docelowa, czyli strona która ma przekonać użytkownika do określonego działania, np.: pobrania materiału, zapisania się do newslettera czy dokonania zakupu. Landing pages muszą spełniać cztery podstawowe postulaty: mieć jeden konkretny cel, strona musi być responsywna, mieć konkretne grono odbiorców, informacje muszą być zwięzłe i na temat.

Rodzaje landing pages:

Click Trough
Są to strony, które zachęcają klienta do przejścia na inną stronę, która składa się z większej liczby elementów.

Lead Generation

Ich głównym celem jest przechwycenie personaliów użytkownika (imię i nazwisko, adres e-mail). Dane zdobyte dzięki Lead Generation możemy później wykorzystać do rozsyłania newsletterów czy ofert. Naturalnie, aby wszystko było legalne musimy mieć zgodę użytkownika na przechowywanie jego danych w naszej bazie. Niektóre firmy za wypełnienie formularza proponują internautom jednorazowy rabat do ich sklepu online. Lead Generation werbują użytkowników przez:
– kupony zniżkowe, vouchery,
– pomocne aplikacje,
– możliwość darmowego testowania nowego produktu (jeśli podamy swój adres e- mail).

Jak powinna wyglądać strona docelowa?

Odpowiedni układ strony przyciągnie wzrok potencjalnego klienta, co zwiększa prawdopodobieństwo powodzenia. Przede wszystkim nagłówek- to pierwszy element strony, który zostanie zauważony. W tym miejscu powinny znajdować się korzyści wynikające ze skorzystania z danej oferty. Landing page powinno być spójne ze stroną, z której trafił do nas użytkownik. Jeśli po wejściu nie zobaczy tego, co oferowała poprzednia reklama jest duże prawdopodobieństwo, że po prostu wyłączy naszą witrynę (bez zapoznania się z pozostałą treścią). Kilkukrotne zaakcentowanie profitów płynących z zakupu akurat naszego produktu zwiększy skuteczność Twojego przekazu. Nie możesz zapomnieć o skutecznym „call to action”. Koniecznie umieść go wysoko w układzie strony, aby zmobilizować internautów do zabiegu, na którym nam zależy. Jeśli klient ma zakupić polecany przez nas produkt musimy pamiętać o rozległym opisie produktu. W razie wszelkich wątpliwości warto zachęcić potencjalnego klienta do zadawania pytań. Charakterystyka sprzedawanych artykułów powinna być wsparta zdjęciami wysokiej jakości. Wiele osób zanim zwróci uwagę na opis przegląda same obrazki, dlatego zadbaj o to, żeby były one atrakcyjne. Przyciągająca oferta powinna zawierać podgląd produktu z różnych perspektyw. Ostatnim ważnym elementem takiej strony są dobrze wyszczególnione dane kontaktowe. W razie pewnych niejasności użytkownicy muszą szybko znaleźć numer telefon do Twojego biura lub adres e-mail, ponieważ w innym razie mogą się zniechęcić do kupna.
Głównym celem landing page’y jest zbieranie leadów. Personalia zdobyte w ten sposób mogą nam posłużyć w celach marketingowych. Wizualizacja naszego formularza jest bardzo ważna, jeśli pragniemy aby dużo osób się nim zainteresowało. Nie istnieje jeden, uniwersalny wzór, który przyciągnie do nas internautów. Dlatego pozostaje nam metoda prób i błędów oraz analiza poszczególnych formularzy. Jakie elementy formularza możemy badać?
Przede wszystkim, długość. Większość osób nie lubi wypełniać wielu pól testowych. Jednakże, jeśli na początku przygotujesz długi formularz możesz się przekonać, czy rzeczywiście wszystkie te dane są Ci niezbędne i czy internauci będą wypełniać wszystkie rubryczki. Możesz też uznać, że „im mniej, tym lepiej” i poprosić jedynie o podanie adresu skrzynki internetowej. Drugą sprawą, która rzuci się w oczy użytkownikowi będzie nagłówek komunikatu. Powinien on motywować do wypisania formularza lub mieć hasło zachęcające do działania. Formularz powinien swoim wyglądem wpasować się w wizualizację naszego landing page’a, dlatego musisz poważnie się zastanowić nad jego układem- czy ma być pionowy, czy poziomy? Układ pionowy lepiej się sprawdzi w przypadku większej ilości pól do wypełnienia. Ostatnim, i zarazem najważniejszym, elementem strony docelowej jest przycisk CTA. Na niego też nie ma jednego, najlepiej działającego wzoru. Najlepszą metodą będzie eksperymentowanie z wyglądem przycisku i analizowanie, która opcja najlepiej zwiększa konwersję strony.

„Jeden landing, jeden cel”- zalety prowadzenia strony docelowej

Kierując się tą metodą możemy zwielokrotnić współczynnik konwersji, ponieważ dzisiejsi użytkownicy nie szukają stron przesyconych treścią. Przeciętny internauta lubi spersonalizowane strony, na których szybko znajdzie informację lub produkt, którego poszukuje. Ponadto, jest to oszczędność czasu i pieniędzy. Do stworzenia takiej strony nie musimy wynajmować grafika, ani web designera. Kolejna zaletą jest nieskomplikowany sposób sprawdzania testów a/b, który pozwala ocenić który z nich lepiej konwertuje.

Aby podnieść współczynnik konwersji naszego landing page oraz wartość leadów musimy pamiętać o:

– mowie korzyści,
– skoncentrowaniu się na profitach płynących z Twojej bazy. Nie informuj potencjalnego klienta o specyfikacji technicznej. Poinformuj jedynie co może zyskać dzięki stronie docelowej;
– dowodzie społecznym (ang. social proof)
Duża część społeczeństwa działa na zasadzie efektu owczego pędu, tzn. jeśli dane produkty są nabywane przez pewną ilość konsumentów to inni też będą chcieli je kupować. Największy odzew przyniosą recenzje branżowych profesjonalistów.
– CTA
Musisz przejrzyście pokazać jakie korzyści przyniesie posiadanie i pora wadzenie landing page.
– kontynuacji reklamy
Przejście na stronę docelową musi być w 100% rozwinięciem poprzedniej witryny.
– zróżnicowaniu działań
Stworzenie kilku landing page’y ułatwi kontrolowanie poszczególnych celów przedsięwzięcia (pamiętaj jeden cel= jeden landing page). Jeśli stworzysz kilka stron pamiętaj o podziale na: segmenty w bazie, źródła ruchu i słowa klucze. To rozwiązanie ułatwi Ci oszacować, które źródła sprawniej udoskonalają strony landingowe.
– formularzach,
– zapewnieniu cennego ruchu
Musisz dostarczyć swojej witrynie odpowiedni ruch, ponieważ jeśli Ci się to nie uda Ci się pozyskać przewidywanej liczby leadów, nie zrealizujesz porządnych testów dotyczących optymalizacji konwersji, co ostatecznie nie pozwoli Ci zrealizować wcześniej założonego KPI.

Sposoby promowania landing page:

Zależą one od grupy docelowej, do której ma dotrzeć nasza witryna. W tym celu większość przedsiębiorstw wykorzystuje mailing, który pozwala sprecyzować grupę osób, która ma otrzymać informację o Twojej usłudze. Poza tym, kampanie promocyjne które są prowadzone przez e- mail mogą być precyzyjnie obserwowane, a wyniki pozwolą na bardziej owocne przygotowanie kolejnych.
Inną drogą jest promowanie swojej strony docelowej na portalach społecznościowych typu: Facebook, Linkedln. Ciekawa grafika i tekst pomoże Ci przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. strony internetowe są dobrym sposobem na reklamę i rozwój Twojej firmy, pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie konwersji.

Dodaj komentarz