Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/right.jpg

Poznaj moc Internetu!

Stworzymy dla Ciebie innowacyjną stronę internetową.
W swoich projektach bazujemy na systemach CMS Drupal oraz Wordpress.
Strona WWW stanie się Twoją profesjonalną wizytówką w Internecie.
Z nami osiągniesz wyższe zyski ze sprzedaży internetowej.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/webdesign.jpg

Kompleksowa pomoc

Potrzebujesz szkolenia, a może doradztwa?
Jakie działania przyniosą wyższe zyski? Jak rozkręcić biznes?
Na te i wiele innych pytań z chęcią odpowiemy.
Zapewniamy wszechstronne podejście do klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/coaching.jpg

Poznaj z nami SEO & SEM

Pozycjonowanie to najważniejszy element
działań marketingowych każdej firmy.
Rozbudź swój biznes.
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW.
Pozyskaj wielu nowych klientów i fanów.
Zmieniamy pomysły w skuteczne kampanie.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/seo.jpg
Blog

Reklama na Facebooku

Chciałbyś, żeby Twoja marka dotarła do większej ilości osób? Nic dziwnego. Reklamy na Facebooku na pewno Ci w tym pomogą, jeżeli posiadasz profil firmowy. Co jednak w sytuacji, gdy nie orientujesz się w tym temacie? Spieszymy Ci z pomocą. Przeczytaj nasz krótki poradnik.

Jak zacząć?

Jakie są pierwsze kroki, które powinieneś podjąć podczas tworzenia kampanii reklamowej na Facebooku? Podobnie jak w przypadku wszystkich strategii, warto na wstępie wyznaczyć cel, jaki chcesz dzięki niej osiągnąć.

W zależności od tego, w jakim charakterze prowadzisz biznes i jaki obecnie masz zasięg, możesz wybrać jeden z trzech podstawowych celów reklamowych na Facebooku:

  • Świadomość – zwiększenie zainteresowania produktami i usługami, które oferuje Twoja firma,
  • Działania – użytkownik wykona akcję, której oczekujesz, na przykład wejdzie na Twoją stronę internetową lub obejrzy wideo, które promujesz,
  • Konwersja – zachęcenie osób zainteresowanych Twoją firmą do zakupu lub skorzystania z jej produktów lub usług.

Jakie są typy kampanii na Facebooku?

Pierwszym typem reklam, pomocnym przy prowadzeniu biznesu, jest promocja strony. Dlaczego jest ona przydatna? Osoby, które polubią Twój profil, zobaczą Twoje nowe posty w aktualnościach. Promowanie strony w odpowiedni sposób (między innymi precyzyjnie dopasowując takie czynniki jak płeć, wiek, lokalizacja itd.) zapewnia pozyskanie nowych klientów oraz utrzymanie stałego kontaktu z obecnymi.

Jak i gdzie wyświetlane są posty?

Reklama, która ma na celu promowanie strony, zawiera jej nazwę oraz zdjęcie w tle, jak również przycisk, który umożliwia odbiorcom polubienie strony. Reklamy mogą się pojawiać w aktualnościach, w prawej kolumnie Facebooka.

Promocja postów

Ten typ reklamy jest odpowiedni dla Ciebie, jeżeli  Twoim głównym celem jest zachęcenie innych osób do podjęcia aktywności oraz działań pod wpływem treści, którą zamieszczasz. Taka aktywność może się objawiać poprzez: wyświetlenia, polubienia, komentarze lub udostępnienia postów, które znajdują się na Twojej stronie. Jeżeli chcesz promować dany post, wystarczy kliknąć w przycisk, który znajduje się w prawym dolnym rogu posta.

Gdzie wyświetlane są posty?

Posty promowane najczęściej, podobnie jak promowanie strony, wyświetlane są użytkownikom w aktualnościach. Pod nazwą strony widnieje oznaczenie „Sponsorowane”.

Kliknięcia

Ten typ kampanii sprawdzi się, jeżeli chcesz, by obserwatorzy zostali przekierowani na przykład na Twoją stronę internetową po kliknięciu w odpowiednie miejsce. Jest on przydatny zwłaszcza wtedy, gdy Twoim głównym celem jest jest zwiększenie ruchu na witrynie. Warto zastosować w tym momencie przyciski „call to action”. Jeżeli zależy Ci na tym, by użytkownicy przeszli z Facebooka bezpośrednio do sklepu internetowego, zachęć ich do tego na przykład za pomocą przycisku „Kup teraz”. Bardzo istotne jest to, że w rodzaju kampanii możesz modyfikować reklamy, kiedy tylko chcesz.

Ile kosztuje kliknięcie?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi – wartości mogą się wahać od kilkunastu groszy do kilkunastu złotych. Na stawkę wpływa przede wszystkim wybranie kierowanie reklam – geografia, demografia, zainteresowania i inne możliwe opcje. Do tego dochodzą reklamy i ich postrzeganie przez użytkowników – kreacje, które bardziej angażują użytkowników są lepiej widziane przez Facebooka, co początkowo pozwala osiągnąć wyższe zasięgi, a z czasem niższe koszty. Skuteczność reklam pokazuje tzw. wskaźnik trafności – należy pamiętać o dbaniu o jego wysokość.

Konwersje

Ten rodzaj kampanii pozwala Ci na monitorowanie, jakie czynności podejmują użytkownicy na Twojej stronie internetowej po obejrzeniu reklamy na Facebooku. Do konwersji, które mogą odbywać się na dowolnej stronie witryny, należą przede wszystkim:

  • zakup,
  • rejestracja,
  • dodanie produktu do koszyka
  • wyświetlenie konkretnej strony.

Żeby móc śledzić konwersję i na tej podstawie optymalizować remarketing, trzeba w witrynie zainstalować piksel konwersji. Jeżeli sam nie wiesz, jak to zrobić, chętnie Ci w tym pomożemy. Wystarczy kilka prostych kroków:

  • Wejdź w Menadżer reklam,
  • Kliknij monitorowanie konwersji,
  • Najedź kursorem na nazwę piksela, który chciałbyś komuś przesłać, w celu dodania do witryny,
  • Kliknij w ikonę wiadomości e-mail, wprowadź adres osoby, do której chcesz wysłać piksel konwersji,
  • Kliknij „Wyślij piksel”.

Znasz już rodzaje reklam na Facebooku i wiesz, jakie korzyści płyną z każdej z nich. Pozostaje Ci teraz dostosować rodzaj kampanii do swoich potrzeb i działać!

Dodaj komentarz