Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej

Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/right.jpg

Poznaj moc Internetu!

Stworzymy dla Ciebie innowacyjną stronę internetową.
W swoich projektach bazujemy na systemach CMS Drupal oraz Wordpress.
Strona WWW stanie się Twoją profesjonalną wizytówką w Internecie.
Z nami osiągniesz wyższe zyski ze sprzedaży internetowej.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/webdesign.jpg

Kompleksowa pomoc

Potrzebujesz szkolenia, a może doradztwa?
Jakie działania przyniosą wyższe zyski? Jak rozkręcić biznes?
Na te i wiele innych pytań z chęcią odpowiemy.
Zapewniamy wszechstronne podejście do klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/coaching.jpg

Poznaj z nami SEO & SEM

Pozycjonowanie to najważniejszy element
działań marketingowych każdej firmy.
Rozbudź swój biznes.
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW.
Pozyskaj wielu nowych klientów i fanów.
Zmieniamy pomysły w skuteczne kampanie.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/seo.jpg
Blog

Pozyskiwanie klientów za pomocą fanpage

Prowadzenie firmowego fanpage’a jest jednym z najważniejszych elementów współczesnego marketingu. W początkowej fazie istnienia Facebooka pozyskanie „lajków” było o wiele prostsze niż w obecnych czasach. Wynika to z faktu, iż z roku na rok przybywa liczba profesjonalnych przedsiębiorców promujących się na portalach społecznościowych, a co za tym idzie potencjalny klient ma coraz większy wybór produktów. W takim razie jak zainteresować właśnie swoją stroną?

 

Pierwszą i podstawową czynnością będzie zaproszenie naszych znajomych do polubienia fanpage’a- jest szansa, że dzięki temu rozejdzie się on „wirusowo”. Musimy pamiętać, że pozyskanie fanów może trwać dłuższy czas, a nie kilka godzin czy dni. Jeśli posiadamy swoją stronę WWW ważne jest, aby zamieścić tam informację o istnieniu naszego fanpage’a (najlepiej z bezpośrednim odnośnikiem). Propozycja dodatkowego rabatu na nasze produkty również może przyciągnąć do nas nowych klientów.

Reklama na Facebook’u jest na pewno dużo skuteczniejsza, ponieważ możemy wybrać grupę docelową, do której ma trafić (możemy określić wiek, lokalizację, zainteresowania). Jest to niestety płatna opcja, ale warto przemyśleć, czy nie lepiej wydać co dziennie kilka złoty, które w przyszłości może zaowocować dużo większymi zyskami.

Musimy jednak pamiętać, że bez znaczenia czy będziemy promować się bezpłatnymi sposobami, czy płatną reklamą na naszej stronie najważniejszy zawsze będzie content. Treść naszego fanpage’a musi być na odpowiednim poziomie, a posty powinny być powiązane z tematyką naszego przedsiębiorstwa. Warto skupić się na postach:

  • przykuwających wzrok, wyróżniających się spośród miliona innych,
  • przygotowanych specjalnie do naszej grupy docelowej,
  • o wartościowej treści,
  • związanych z naszym przedsiębiorstwem,
  • z interesującą infografiką.

Facebook Ads

Reklamy na Facebook różnią się od Google AdWords, tym że trafiają do osób zainteresowanych daną tematyką, ale nie poszukujących konkretnych usług/ produktów. Ich najistotniejszym zadaniem jest wzbudzanie potrzebny kupna. Podczas analizy tego typu działań promocyjnych musimy pamiętać o tym, że na pierwszy rzut oka konwersja z Facebook Ads może nie być duża, ale nasi klienci mogli później wrócić do naszego fanpage’a (z linków sponsorowanych czy wyników organicznych), dlatego musimy zwrócić uwagę na konwersje wspomagane i  ich różnorakie atrybucje.

Custom i lookalike audience

Dzięki tym działaniom możemy dotrzeć do bardzo wyspecjalizowanych grup docelowych. Jeśli chodzi o custom audience  grupa naszych potencjalnych klientów jest tworzona na podstawie posiadanych e- maili (tych, na których ludzie rejestrują się na portalu) oraz numerów ID. Jednym ze sposobów na zbieranie numerów ID są aplikacje konkursowe. Natomiast w przypadku maili, jeśli posiadamy już swoją bazę mailingową, a klienci wyrazili zgodę na wykorzystywanie ich danych osobowych, to reklama będzie  wyświetlana osobom interesującym się daną firmą, lub kupującym ich produkty.

Czym w takim razie jest lookalike audience? Niewątpliwe łączy się to z custom audience. Mechanizm ten wyłoni 1% osób najbardziej zbliżonych do siebie cechami charakterystycznymi.

Profity wynikające z tak wąskiego targetowania jest jasne- dotrzemy tylko do ekskluzywnej grupy odbiorców, którzy prawdopodobnie będą zainteresowani naszą ofertą.

Co nieco dla zaawansowanych…

Skutecznym sposobem na zwerbowanie nowych sympatyków jest zdobycie opinii eksperta w danej dziedzinie, lub współpraca z przedsiębiorstwami o tej samej tematyce. Jak zdobyć fanów w ten sposób? Najpowszechniejszą metodą jest angażowanie się w życie innych fanpage’y i komentowanie ich postów (bez promowania swojej strony, ponieważ możemy zostać posądzenie o spam). Jeśli Twoje komentarze będą poprawne i przydatne merytorycznie szybko możesz uzyskać status eksperta.  Jeśli społeczeństwo zainteresuje się naszymi odpowiedziami istnieje duże prawdopodobieństwo, że odwiedzą nasz profil i być może zostawią „lajka”. Pamiętaj: liczy się jakość, nie ilość!

Inną taktyką jest cross – promocja, czyli wzajemne promowanie się różnych fanpage’y. Podczas tej strategii musimy pamiętać, aby tematyka wszystkich reklamujących się witryn była choć trochę zbliżona, jeśli będzie inaczej użytkownicy mogą zauważyć, że coś nie gra.

Konkursy

Jest to dosyć popularna metoda promowania własnej firmy, ale czy skuteczna? W końcu istnieje duża grupa osób, która po zakończonym konkursie „odlajkuje” nasz profil. Zmuszanie ludzi do polubień nie oznacza, że zostaną oni z nami na dłużej. Dzięki takim konkursom możemy zyskać wartościowy content, jakim są zdjęcia użytkowników z naszymi produktami – kiedy inni zobaczą popularność naszego artykułu też zechcą go mieć. Jednakże dosyć duża wadą takich działań jest przymus układania szczegółowego regulaminu.

Odnośnik na stronie WWW

Taki odsyłacz sprawi, że „lajki” same się posypią. W końcu osoby lubiące nasze produkty będą chciały być na bieżąco z wszelkimi nowościami. Z natury ludzie są leniwi i nie chce im się poszukiwać w wyszukiwarce fanpage’a danej firmy, dlatego bezpośredni link ułatwi sprawę i zwiększa prawdopodobieństwo, że zostawią u nas like’a na dłuższy czas.

Reasumując, istnieje wiele sposobów na zdobycie polubień i to od Ciebie zależy, którą drogę wybierzesz. Jeśli jednak dalej nie czujesz się w tym temacie dobrze, możesz zlecić prowadzenia swojego fanpage’a profesjonalistom.

Dodaj komentarz