Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/right.jpg

Poznaj moc Internetu!

Stworzymy dla Ciebie innowacyjną stronę internetową.
W swoich projektach bazujemy na systemach CMS Drupal oraz Wordpress.
Strona WWW stanie się Twoją profesjonalną wizytówką w Internecie.
Z nami osiągniesz wyższe zyski ze sprzedaży internetowej.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/webdesign.jpg

Kompleksowa pomoc

Potrzebujesz szkolenia, a może doradztwa?
Jakie działania przyniosą wyższe zyski? Jak rozkręcić biznes?
Na te i wiele innych pytań z chęcią odpowiemy.
Zapewniamy wszechstronne podejście do klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/coaching.jpg

Poznaj z nami SEO & SEM

Pozycjonowanie to najważniejszy element
działań marketingowych każdej firmy.
Rozbudź swój biznes.
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW.
Pozyskaj wielu nowych klientów i fanów.
Zmieniamy pomysły w skuteczne kampanie.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/seo.jpg
Blog

Po czym poznać, że content marketing przynosi zamierzone efekty?

Mimo rozwoju technologicznego wielu osobom wydaje się, że działanie w social mediach nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Tak naprawdę, content marketing nie polega na tworzeniu przypadkowych treści i wrzucaniu ich na jakiekolwiek strony internetowe.

Po pierwsze, podejście.

Na wstępie musisz zrozumieć o co chodzi w content marketingu. Nie polega on na autoreklamie, lecz na tworzeniu treści dodanej. Równie ważne jak treść jest zrozumienie kontekstu. Możemy komponować niekomercyjną treść, lecz nie będzie ona trafiać do konkretnej grupy docelowej ze względu na swoją formę – zamiast stylu branżowego zastosujemy lifestyl’owy. Content marketing wymaga niebywałej cierpliwości, dlatego jeśli wymagasz natychmiastowych efektów zmień strategię.

Po drugie, analiza.

Swoją kampanię reklamową musisz zacząć od obserwacji potencjału Twojej firmy. Przeanalizuj, jak były wykorzystywane różne kanały marketingowe i czy odnoszą się one do strategii biznesowej marki.

Po trzecie, priorytety.

Przede wszystkim muszą się one pokrywać z koncepcją S.M.A.R.T. Koncepcja ta zakłada, że nasze cele powinny być:

  • skonkretyzowane,
  • mierzalne,
  • osiągalne,
  • istotne,
  • określone w czasie.

Mierzalność efektów powinna być dopasowana do zachowań odbiorców. Można ją podzielić na cztery podstawowe etapy:

– poszukiwanie odbiorców (np. ilość wizyt),

– przykucie uwagi (np. otwieralność newslettera),

– decyzja (np. zapisanie się do newslettera),

– ewangelizacja (np. odsetek powracających odbiorców).

Po czwarte, content marketing powinien być jednym z celów biznesowych przedsiębiorcy.

Nie jest to taki trudny krok, ponieważ wystarczy zbudować silną grupę fanów wokół swojego fanpage’a i bloga firmowego. Każdy z Was powinien mierzyć siły na zamiary, więc nie zaczynaj od mega profesjonalnych, wideo grafik, e-book’ów. Niektóre firmy akurat tego nie potrzebują. Wystarczą ciekawe treści bez większych nakładów finansowych.

Po piąte, plan.

Content marketing wymaga zazwyczaj zaangażowania wielu działów istniejących w firmie. Pracownicy muszą zająć się wymyślaniem treści, na którą jest zapotrzebowanie lub stworzyć nową koncepcję.  

Po szóste, dystrybucja.

Sposób, w jaki będziemy rozprowadzać nasze treści zależą od preferencji grupy docelowej. Do jednej dotrzemy za pomocą Facebook’a, inna zaś będzie preferować kontakt za pomocą poczty elektronicznej. Jednak zanim zaczniesz rozsyłać wiadomości zastanów się, które z medium będzie miało największy zasięg.

 

Po siódme, działania długookresowe.

Content marketingu nie możemy oceniać w kontekście paru tygodni. Do obiektywnej oceny potrzebujemy, co najmniej paru miesięcy. Analiza jest uzależniona od realizowanego planu wydawniczego, który opiera się na konsekwencji i częstotliwości publikacji.

Po ósme, wymierność.

Pomiar ten możemy wykonywać, na co najmniej dwa sposoby. Jednym z nich jest porównanie liczby wizyt na początku i na końcu założonego okresu. Dla innych autentycznym wskaźnikiem sukcesu będzie popularność (ilość like’ów) udostępnionych materiałów.

A na koniec… samodoskonalenie.

Odpowiedzialny przedsiębiorca wyciągnie wnioski z mierzalności, ponieważ są one cenne, jeśli chodzi o podniesienie efektywności działań marketingowych. Przykładowo to, co jest aktualnie popularne, za parę miesięcy może już być passe.

Content marketing przez wiele osób określany jest, jako pisanie dla samego pisania, lecz tak naprawdę jest to skomplikowana strategia, której trzeba się nauczyć. Podczas tworzenia treści trzeba wziąć pod uwagę: analizę, trendy, tendencje, oczekiwania odbiorców oraz biznesowy interes używając dziennikarskich narzędzi.

Dodaj komentarz