Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej

Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/right.jpg

Poznaj moc Internetu!

Stworzymy dla Ciebie innowacyjną stronę internetową.
W swoich projektach bazujemy na systemach CMS Drupal oraz Wordpress.
Strona WWW stanie się Twoją profesjonalną wizytówką w Internecie.
Z nami osiągniesz wyższe zyski ze sprzedaży internetowej.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/webdesign.jpg

Kompleksowa pomoc

Potrzebujesz szkolenia, a może doradztwa?
Jakie działania przyniosą wyższe zyski? Jak rozkręcić biznes?
Na te i wiele innych pytań z chęcią odpowiemy.
Zapewniamy wszechstronne podejście do klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/coaching.jpg

Poznaj z nami SEO & SEM

Pozycjonowanie to najważniejszy element
działań marketingowych każdej firmy.
Rozbudź swój biznes.
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW.
Pozyskaj wielu nowych klientów i fanów.
Zmieniamy pomysły w skuteczne kampanie.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/seo.jpg
Blog

Marketing wirusowy

 Jest to najszybciej rozwijająca się forma marketingu internetowego. Nawet jeśli myślisz, że nigdy nie miałeś z nim do czynienia to jesteś w błędzie. Polega on na masowym rozprzestrzenianiu informacji, która dociera do szerokiego grona osób.

   Narzędziem działania marketingu wirusowego jest każdemu dobrze znane linkowanie ciekawych obrazków, filmików lub artykułów dostępnych w Internecie. Twórcy tego rodzaju marketingu muszą jedynie wykreować reklamę, którą odbiorcy będą chętnie przekazywali między sobą. Nie jest to najprostsza forma marketingu, ale dobrze przeprowadzona analiza grupy docelowej oraz trafny przekaz reklamowy są kluczem do sukcesu.

Jak powstaje viral marketing?

Po utworzeniu konkretnego filmiku, mema, lub innego materiału marketingowcy „wpuszczają” go do sieci. Przy umieszczeniu go na często odwiedzanym fanpage’u rozniesie się on w bardzo szybkim tempie.

Co jest najważniejsze?

Najistotniejszym elementem każdego komunikatu jest, to co chcemy przekazać. Język oraz forma przekazu muszą być dopasowane do grupy docelowej, która ma zostać „zawirusowana” naszym materiałem. Informacja ta nie musi wskazywać od razu, że nadawca coś reklamuje. Liczy się spryt, stąd innowacyjne pomysły mają większą szansę na powodzenie.

Kolejnym ważnym aspektem jest odbiorca. Nasz przekaz musi trafić do konkretnej grupy docelowej, która się nim zainteresuje i postanowi rozprzestrzenić go dalej.

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, miejsce wpuszczenia naszego materiału nie może być przypadkowe. Portal, na którym umieszczamy nasz link powinien być często odwiedzany i mieć wielu fanów.

Marketing wirusowy jest bardzo popularną formą promocji stron internetowych, ponieważ jedyną rzeczą, za którą musimy zapłacić jest przekaz. Użytkownicy portali społecznościowych będą dobrowolnie rozprzestrzeniać nasz link, dlatego nie ponosimy dodatkowych kosztów za kliknięcia. Z linku jesteśmy odsyłani bezpośrednio na stronę, dlatego musimy się postarać, aby nasi potencjalni klienci zostali na stronie i zdecydowali się na zakup naszych produktów lub usług.

Profesjonalnie przeprowadzony viral marketing przyniesie wiele korzyści Twojemu przedsiębiorstwu. Największym plusem jest ogromny zasięg przy bardzo niskich kosztach. Jeśli nasza reklama zainteresuje odbiorców mamy duże szanse na pozytywne opinie w Internecie, a to będzie miało korzystny wpływ na nasz wizerunek.

Plusy i minusy stosowania marketingu wirusowego

Każdy rodzaj działań promocyjnych ma swoje zalety i wady. Jednakże profesjonalnie wyszkoleni marketingowcy potrafią kontrolować sytuację, tak aby nie doszło do negatywnej promocji firmy. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań przeprowadzą bardzo dokładną analizę, na podstawie której stworzą odpowiednio dobraną strategię.

Zalety:

  • Wykreowanie pozytywnego wizerunku marki.
  • Niskie koszty. Skutecznie przygotowana kampania dotrze do wielu osób, które mogą stać się klientami danej firmy.
  • Wzmocnienie pozycji na rynku.
  • Umocnienie więzi z klientami.
  • Kampania przygotowana przez kompetentnych marketingowców przyniesie efekty, które możemy dostrzec w stosunkowo krótkim czasie.

Wady:

  • Nie da się w 100% zapanować nad tym, do kogo dotrze nasza reklama.
  • Kampania może zainteresować mniejszą liczbę osób niż początkowo zakładaliśmy.
  • Jeśli nie wpasujemy się w gusta odbiorców kampania może zostać skrytykowana.

 

Marketing wirusowy jest skuteczny, jednakże stworzenie reklamy, która idealnie trafi w gusta odbiorców to niełatwe zadanie. Dlatego podczas jej tworzenia musimy pamiętać o zachowaniu rozsądku. Nasz przekaz nie może być, ani zbyt kontrowersyjny, ani zbyt łagodny.  Najlepsze efekty przynoszą reklamy, które wydają się spontaniczne, a tak naprawdę jest to dobrze przemyślana strategia marketingowców.

Dodaj komentarz