Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej

Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/right.jpg

Poznaj moc Internetu!

Stworzymy dla Ciebie innowacyjną stronę internetową.
W swoich projektach bazujemy na systemach CMS Drupal oraz Wordpress.
Strona WWW stanie się Twoją profesjonalną wizytówką w Internecie.
Z nami osiągniesz wyższe zyski ze sprzedaży internetowej.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/webdesign.jpg

Kompleksowa pomoc

Potrzebujesz szkolenia, a może doradztwa?
Jakie działania przyniosą wyższe zyski? Jak rozkręcić biznes?
Na te i wiele innych pytań z chęcią odpowiemy.
Zapewniamy wszechstronne podejście do klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/coaching.jpg

Poznaj z nami SEO & SEM

Pozycjonowanie to najważniejszy element
działań marketingowych każdej firmy.
Rozbudź swój biznes.
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW.
Pozyskaj wielu nowych klientów i fanów.
Zmieniamy pomysły w skuteczne kampanie.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/seo.jpg
Blog

Jak pozyskać klientów B2B?

Tradycyjny e- marketing często określany jest mianem B2B (ang. Business to Business) i określa on współzależności między przedsiębiorstwami. Działania tego rodzaju biznesu to, m.in.: sporządzanie dokumentacji transakcyjnej i marketing, poszukiwanie ofert, zaświadczenie o odbiorze zamówionych produktów/ usług, realizowanie transakcji, sporządzenie umów i ofert.  

Nabywca B2B i B2C

Powszechnie znany jest mit, że transakcje B2B odbywają się między dwoma firmami, lecz tak naprawdę są to umowy zachodzące między ludźmi. Nawet najbardziej surowy kontrahent B2B po powrocie do domu, staje się klientem B2C, ale innej firmy. Różnica tych zachowań polega na tempie i procesie decyzji.

Działania B2B bardzo rzadko są podejmowane impulsywnie, np. jeśli zobaczymy niespodziewaną obniżkę cen. Klienci business to business są szczególnie wymagający, ponieważ na ich wyborze leży duża odpowiedzialność (zazwyczaj wiąże się z nie małymi pieniędzmi). Tacy kontrahenci są powściągliwi i nie wykazują chęci podejmowania ryzykanckich decyzji. Przed zakupem danego produktu/ usługi dokładnie prześledzą ceny panujące na rynku i wybiorą najbardziej korzystną ofertę. Jeśli chcemy przekonać do siebie klienta biznesowego musimy umieć sztukę negocjacji.

Wiele ofert w e – biznesie nie odnoszą powodzenia, ponieważ przedstawią one jedynie właściwości, cenę i korzyści, a ludzi łatwiej jest przekonać mając niezbywalne fakt, np. społeczny dowód słuszności. Zaprezentowanie skutków u innych przedsiębiorców (najlepiej z tej samej branży) może wzmocnić efektywność naszego przekazu.

Institute of Practitioners in Advertising wykonało badania, z których wynika że przekazy emocjonalne są dwukrotnie efektywniejsze niż przekazy racjonalne. Natomiast badania wykonane przez amerykańskich badaczy z Fortune Knowledge Group uwidoczniły, że 62% kontrahentów ufa swojej intuicji podczas dokonywania zakupów.

Przez serce do rozumu…

Agencja Vertic stworzyła model Heart2Brain. Bazuje on na twierdzeniu, że ludzie nie kupują tego co robisz, tylko dlaczego to robisz. W modelu tym chodzi o stworzenie pozytywnych emocji i zapewnienie racjonalnych powodów do zakupu. Sprzedawcy często zapominają, że skuteczniejszym sposobem na handel jest odwołanie się do emocji klienta (poparte racjonalnymi powodami), niż od razu przedstawianie właściwości produktu/ usługi.    Trener sprzedaży- Rafał Mróz stworzył cztery wskazówki, o których nie możemy zapominać podczas konstruowania naszego przekazu:

  1. Odpowiedz sobie samemu  co klient może zyskać dzięki Tobie.
  2. Przedstaw klientowi konkretne korzyści jakie uzyska z zakupu naszych towarów/ usług.
  3. Odwołaj się do najbardziej cenionych wartości przez Twojego klienta.
  4. Uargumentuj korzyści przedstawiając najważniejsze cechy i funkcjonalność towarów/ usług.

Podczas transakcji B2B warto eksponować swoje emocje, ponieważ umacniają one więzi z naszymi kontrahentami.

Kanały dotarcia do klienta B2B

Jest wiele sposobów na dotarcie do naszego potencjalnego kontrahenta. Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o obecności naszego handlowca na wszelkiego rodzaju targach, wydarzeniach branżowych czy konferencjach. Eventy tego typu pozwalają zainteresować klientów swoją działalnością oraz uformować ich opinię o nas i naszych usługach/ towarach. Takie działania promocyjne są stosunkowe tanie i klient w jednym miejscu może porównać ofertę kilku przedsiębiorstw.

Innym sposobem jest reklama na YouTubie. Serwis ten słynie z łatwego dotarcia do określonej grupy użytkowników. Wielu ludziom nie chce się czytać długich tekstów i są wzrokowcami. Filmiki marketingowe mogą występować w formie reklam displayowych (pojawiają się po prawej stronie oglądanego filmu powyżej sugestii innych filmów wideo), reklam które znikają po 5 sekundach. Promocja tego typu nie powinna trwać powyżej 1 minuty. Warto również pomyśleć nad własnym kanałem na YouTubie, na którym np. możemy publikować turtoriale.

Do jednego ze skuteczniejszych sposób należy mailing. Jest to czasochłonny proces, ponieważ musimy zbudować bazę naszych potencjalnych klientów. Z drugiej strony, jest to sposób charakteryzujący się niskimi kosztami i pewnością dotarcia do określonej grupy osób.

Przy działaniach marketingowych B2B nie możemy zapomnieć o wynikach naturalnych. Okazuje się, że wejścia z tych wyników są porównywalne do tych z reklam AdWords. Dzieje się tak, ponieważ ludzie często pomijają informacje od AdWords’a i przechodzą do wyników organicznych i tam szukają odpowiedz na swoje zapytanie.

Zasadniczą rolę w komunikacji B2B odgrywają strony typu: baza-firm.com.pl, plastech.pl czy automatyka.pl. Nasi potencjalni klienci często szukają usług na wyspecjalizowanych portalach, dlatego musisz tam być! Przy wizytówce danej firmy od razu możemy znaleźć dane kontaktowe i adres, co znacznie upłynnia działania naszego przedsiębiorstwa.

Mała część społeczeństwa interesuje się reklamami AdWords, jednakże dla tej „garstki” osób warto zainwestować w ten rodzaj promocji.  Najważniejszym elementem strategii są odpowiednio dobrane słowa klucze oraz jasne przekazy. Jeśli udało nam się skłonić klienta do „kliknięcia” w naszą reklamę, kolejnym bardzo ważnym elementem jest wygląd naszego landing page’a.

Musimy pamiętać, że klienci B2B zawsze porównują wiele ofert dostępnych na rynku. Wygodnym sposobem do działań tego typu są serwisy społecznościowe. Jeśli zależy nam na optymalizacji kosztów marketingowych, Linkedln jest idealnym sposobem na to. Mamy tam możliwość dodawania postów, zdjęć, linków na swojej tablicy (tak jak na Facebook). Od 2013r. istnieje możliwość dodawania płatnych reklam, jednakże koszt ten i tak jest niższy niż na portalu Marka Zuckerberga.  

Reasumując, istnieje wiele sposób na dotarcie do klienta B2B, ale najważniejsze jest umiejętne korzystanie z tych kanałów. Przemyślany content i spersonalizowana komunikacja to dobry początek negocjacji z tak surowym kontrahentem. Bill Gates powiedział kiedyś, że jeśli zostałby mu ostatni dolar to i tak przeznaczyłby go na czynności PR’owe. Działania public relations pozwalają dotrzeć do grupy klientów, którzy nie ufają przekazom marketingowym.

Dodaj komentarz