Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/right.jpg

Poznaj moc Internetu!

Stworzymy dla Ciebie innowacyjną stronę internetową.
W swoich projektach bazujemy na systemach CMS Drupal oraz Wordpress.
Strona WWW stanie się Twoją profesjonalną wizytówką w Internecie.
Z nami osiągniesz wyższe zyski ze sprzedaży internetowej.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/webdesign.jpg

Kompleksowa pomoc

Potrzebujesz szkolenia, a może doradztwa?
Jakie działania przyniosą wyższe zyski? Jak rozkręcić biznes?
Na te i wiele innych pytań z chęcią odpowiemy.
Zapewniamy wszechstronne podejście do klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/coaching.jpg

Poznaj z nami SEO & SEM

Pozycjonowanie to najważniejszy element
działań marketingowych każdej firmy.
Rozbudź swój biznes.
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW.
Pozyskaj wielu nowych klientów i fanów.
Zmieniamy pomysły w skuteczne kampanie.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/seo.jpg
Bez kategorii

Mailing

Mailing

Jest to jednorazowa reklama, która dociera na skrzynkę odbiorczą. Jej celem nie jest budowanie relacji, lecz poinformowanie potencjalnego klienta o istnieniu danego produktu/usługi, zachęcenie go do kupna, poinformowanie o rozwoju firmy, nowych osiągnięciach, czy promocjach. Podstawowymi cechami mailingu jest: mała ilość tekstu, duża grafika oraz przycisk „call to action” (ma na celu przekonanie do skorzystania z oferty, np. załóż konto, sprawdź).

Pierwszym krokiem do działań reklamowych tego typu jest zbudowanie bazy mailingowej. Według statystyk 89% osób przynajmniej raz dziennie sprawdza skrzynkę elektroniczną, dlatego adres e-mail jest tak skuteczny w zdobywaniu nowych klientów. Większość zabiegów promocyjnych w e-marketingu możemy podzielić na darmowe i płatne, tak jest i w tym przypadku. Lepszym wyborem jest samodzielne stworzenie owej bazy, ponieważ w przypadku płatnej nie mamy pewności co do jej źródła. Strona internetowa może nam pomóc w jej budowie. Podstawą w pozyskiwaniu klientów jest ich zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych.

Przykładowa formułka: „Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, wysyłanych przez firmę XYZ na podany powyżej adres poczty elektronicznej.”.

Pozyskanie maila innych osób może być trudne, dlatego oferowanie pewnych benefitów w zamian może się opłacić, np. dodatkowe rabaty, dostęp do elitarnych wiadomości. Drugą, równie skuteczną metodą, jest prośba o wyrażenie opinii o usłudze/produkcie, np. za pomocą ankiety. Jak można zauważyć w social mediach ludzie bardzo chętnie komentują czy wyrażają swoje zdanie. Dzięki mediom społecznościowym możemy również pozyskać klientów za pomocą dodatkowych rabatów, prezentów dla osób, które zgodzą się podać swój adres mailowy. Odbiegając od marketingu internetowego możemy spróbować metod tradycyjnych, np. przy zakładaniu kart lojalnościowych wymagane jest podanie adresu e-mail.

Skoro mamy już bazę adresów musimy pamiętać o kilku technicznych szczegółach:

Po pierwsze, mail nie może być zbyt szeroki, tzn. rekomendowana szerokość komunikatu to 600- 650px, a waga nie powinna przekraczać 400KB.

Po drugie, nasza wiadomość musi być responsywna, ponieważ większość potencjalnych klientów swoją skrzynkę internetową sprawdza za pomocą smartfona.

Po trzecie, jeśli chcemy aby w mailu występowała grafika musi być w formacie jpg, png lub gif. Lepszą praktyką jest podział grafiki na mniejsze obrazki, ponieważ łatwiej przechodzą przez filtry antyspamowe i mamy pewność, że nie zostaną skompresowane do gorszej jakości.

Po czwarte, stosuj ALTy (podpisy obrazków). Istotne jest, żeby podpis zachęcał użytkownika do pobrania go.

Po piąte, wykorzystuj najlepiej jednokolumnowy układ szablonu wiadomości. Pomoże Ci to zachować porządek w wyświetlanym komunikacie.

Co zrobić, żeby mailing był skuteczny?

Najważniejszym warunkiem skuteczności marketingu internetowego jest open rate (otwieralność maila). Przeciętny użytkownik Internetu w ciągu kilku sekund podejmuje decyzję o otwarciu wiadomości, ma na to wpływ: godzina, temat, odbiorca, nadawca, budowa, treść, preheader.
Znajomość odbiorcy zwiększa personalizację przekazu, dzięki czemu zbliżymy się do potencjalnego klienta.                    Wiadomość powinna zawierać dane nadawcy oraz nazwę firmy, co wzbudzi większe zaufanie.
Ważny elementem mailingu jest preheader. W każdym komunikacie wstęp stanowi elementarną kwestię. W końcu to po jego przeczytaniu internauta zadecyduje, czy chce przeczytać dalszą część wiadomości.
Temat jest największym polem do popisu. Powinien wyróżniać się spośród innych maili w skrzynce potencjalnego klienta. Temat Twojej wiadomości powinien przyciągać wzrok, a jeśli proponujesz rabat napisz w temacie jak duży.

Budowa ma 3 zasadnicze elementy:

  • nagłówek,
  • treść główną,
  • stopkę.

Nagłówek powinien składać się z: loga firmy, linku podglądu wiadomości oraz preheader’a.
Treść wiadomości powinna być przejrzysta, dokładnie wyjaśniać to, co proponujesz. Musisz zdecydować, czy bardziej stawiasz na tekst, czy grafikę, ponieważ Twoje kolejne wiadomości powinny być ze sobą spójne.
Stopka to dobre miejsce do poinformowania klienta o danych na temat Twojej firmy oraz możliwości wypisania się z newslettera.

Jak zbudować mailing?

Jeśli chcesz napisać rozległą wiadomość to nie jest dobry pomysł. W tych czasach ludzie oczekują na krótką, zwięzłą wiadomości. Większość internautów nie czyta całości komunikatu, tylko „skanuje” je, tzn. wyszukują najważniejsze punkty wiadomości, ciekawe grafiki. Jeżeli chcesz, aby odbiorca zwrócił uwagę na Twojego maila pamiętaj o:
– atrakcyjnym nagłówku,
– kilku małych akapitach,
– pogrubieniu najważniejszy informacji,
graficznych przerywnikach,
krótkich zdaniach.

Jak zainteresować czytelnika swoim produktem/ usługą?

Napisz o profitach płynących z Twojej oferty
Mamy jedynie kilka zdań, aby przekonać odbiorcę do naszej oferty, dlatego ważne jest żeby z góry poinformować o korzyściach, a tam samym przekonać do kliknięcia w link/button CTA.

Przyjazne CTA
Przy tworzeniu button CTA kieruj się myśleniem odbiorcy, czyli tym, co on chciałby od Ciebie dostać. Call to action musi informować, gdzie przenosi. Ważne jest też, żeby wyróżniał się od reszty wiadomości oraz znajdował się powyżej linii załamania.

Kluczowe informacje na początku
Jeśli zainteresujemy odbiorcę na wstępie mamy pewność, że przeczyta całą naszą wiadomość. Powinniśmy go napisać od postulatów do argumentów.

Optymalne fonty
W mailingu powinniśmy używać prostych fontów, ponieważ te bardziej wymyślne mogą być nieczytelne na niektórych urządzeniach. Do grupy „bezpiecznych” należą, m.in.: Times New Roman, Helvetica czy Arial.

Dobra grafika to klucz do sukcesu

Po pierwsze, widoczne CTA. Odznaczający się przycisk „call to action” wskaże odbiorcy komunikatu, co powinien zrobić.
Po drugie, integralność. Tekst wraz z grafiką powinien stanowić całość.
Po trzecie, jakość. Nasza grafika powinna być na wysokim poziomie. Nasze obrazki powinny pochodzić z legalnego źródła oraz nie zawierać znaków wodnych.
Po czwarte, ilość. Grafika powinna być prosta i estetyczna. Stosuj maksymalnie trzy kolory, aby zachować przejrzystość mailingu.
Po piąte, spójność kolorów. Dobierając barwy obrazków musimy pamiętać, żeby stosować bardziej pastelowe, niż neonowe odcienie.
Po szóste, pasujące tło. Nie może tworzyć mocnego elementu, dlatego największą popularnością cieszą się odcienie szarości i bieli.
Po siódme, viedo i gify. Ruchome obrazki są dobrym sposobem na przykucie uwagi odbiorcy.

Zalety mailingu:

Jeśli Twoja oferta zainteresuje internautę jest szansa, że wejdzie na Twoją stronę internetową i poszuka dodatkowych informacji.
Pokazując rozwój firmy przypominamy klientom o działalność naszego przedsiębiorstwa.
Mając bazę możesz dokonać segmentacji klientów i wysłać ofertę tylko grupie osób zainteresowanych daną tematyką.
Automatyczne wysyłanie spersonalizowanych wiadomości wzbudza większe zaufanie u odbiorcy.
Mniejsze koszty.

Wady mailingu:

Źle stworzony może nie otwierać się na niektórych urządzeniach.
Często uznawany jest za spam.
Zbudowanie własnej bazy klientów wymaga czasu.

Mailing jest skutecznym narzędziem e- marketingu, którego efektywność możemy łatwo kontrolować i analizować. Programem wspomagającym nas w nadzorze może być Google Analytics. Musimy przy tym pamiętać, że otwieralność maila (OR) to nie to samo, co kliknięcia w link (CTR).

Dodaj komentarz