Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/right.jpg

Poznaj moc Internetu!

Stworzymy dla Ciebie innowacyjną stronę internetową.
W swoich projektach bazujemy na systemach CMS Drupal oraz Wordpress.
Strona WWW stanie się Twoją profesjonalną wizytówką w Internecie.
Z nami osiągniesz wyższe zyski ze sprzedaży internetowej.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/webdesign.jpg

Kompleksowa pomoc

Potrzebujesz szkolenia, a może doradztwa?
Jakie działania przyniosą wyższe zyski? Jak rozkręcić biznes?
Na te i wiele innych pytań z chęcią odpowiemy.
Zapewniamy wszechstronne podejście do klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/coaching.jpg

Poznaj z nami SEO & SEM

Pozycjonowanie to najważniejszy element
działań marketingowych każdej firmy.
Rozbudź swój biznes.
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW.
Pozyskaj wielu nowych klientów i fanów.
Zmieniamy pomysły w skuteczne kampanie.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/seo.jpg
Bez kategorii

Fanpage firmowy

Firmowe konto na Facebook’u to w obecnych czasach podstawowy czynnik marketingu internetowego. W takim razie z jakimi korzyściami wiąże się prowadzenie takiej strony?

Jak założyć fanpage firmowy na Facebook’u?

Musisz wiedzieć, że jest to całkowicie bezpłatna opcja. Za samo istnienie profilu na pewno nie poniesiesz dodatkowych kosztów, jeżeli jednak zdecydujesz się na reklamę i promowanie postów za pomocą platformy Marka Zuckerberga będziesz musiał za to zapłacić.

Podczas zakładania firmowego fanpage’a mamy dwie możliwości, w zależności od tego czy posiadamy już konto na portalu.

Jeśli tak, wystarczy znaleźć opcję zakładania fanpage’a w aktualnościach (newsfedzie).

Natomiast, jeśli jesteś nowym użytkownikiem musisz założyć swój profil na stronie głównej.  

Początkowo będziesz musiał wypełnić milion informacji o działalności Twojej firmy, oczywiście od ogółu do szczegółu. Naturalnie możesz pominąć pewne kroki, ale w końcu i tak będziesz musiał wypełnić brakujące rubryczki, dlatego warto zrobić to od razu. Jedną z najważniejszych rzeczy jest nazwa. W końcu to ją potencjalny klient zobaczy w pierwszej kolejności. Musi ona być zgodna z tematyką Twojej prowadzonej przez Ciebie działalności. Dodatkowo nie może ona:

  • składać się jedynie z wyrazów o znaczeniu ogólnym, np. sok lub hamburger,
  • musi być zapisana poprawnym znakami o wielkości zgodnej z zasadami językowymi, nie może się składać jedyni z wyłącznie wielkich liter (akronimy są wyjątkiem),
  • nie może zawierać symboli, np. znaków handlowych,
  • nie może zawierać zbędnych opisów,
  • nie może naruszać niczyich praw autorskich.

Kolejnym elementem, który rzuci się w oczy Twojemu potencjalnemu klientowi jest zdjęcie w tle, czyli cover photo. Fotografia ta powinna być zgodna z produktem/usługą, którą chcesz zareklamować. Oczywiście musisz pamiętać o prawach autorskich, jeśli chcesz dodać zdjęcie, które nie należy do Ciebie. Po wypełnieniu profilu możesz przejść do promocji swojej firmy poprzez dodawanie postów, zdjęć, tworzenie wydarzeń.

Kilka wskazówek dotyczących prowadzenia firmowego fanpage’a

  1. Przede wszystkim – dobre wrażenie

Wiadomo, że zaufanie społeczeństwa możemy zdobyć dzięki dobrej jakości naszych usług, lecz skąd ludzie mają o tym wiedzieć przeglądając naszą stronę? Pierwszą rzeczą na jaką zwrócą uwagę jest wizualizacja, dlatego musimy zadbać o to, aby nasz profil był dopracowany, ze zdjęciami dobrej jakości i starannie napisanymi postami. Warto żeby dodawane posty czymś się wyróżniały- mają przykuć uwagę przeciętnego użytkownika Facebook’a. Pamiętaj, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie i idąc tym tropem, jeśli kogoś raz zrazimy do siebie, później trudno będzie pozyskać jego zaufanie.

     2. Jednolita tematyka

Przede wszystkim na początku musisz zastanowić się jakie są zainteresowania przeciętnego użytkownika, aby trafić w jego gust. Prowadząc taką stronę trudne będzie oddzielenie własnych upodobań od zainteresowań naszych fanów. Początkowo pewnie będą Ci się zdarzać posty, które przejdą bez większej reakcji, ale o to w tym wszystkim chodzi. Dzięki obserwacji i wyciąganiu wniosków nauczysz się trafiać w gusta odbiorców.

    3. O jakiej porze najlepiej publikować posty?

Musisz zastanowić się nad „harmonogramem postów”. Jak często? O  jakiej porze?

Publikowane przez nas posty nie mogą pojawiać się zbyt często, ponieważ będzie to podchodzić pod spam, co może być powodem cofnięcia „lajka”. Najlepszą opcją jest publikacja aktualności co dwa, trzy dni- wtedy nie będą nachalne, ale profil będzie odznaczał się aktywnością.

Jeśli chodzi o regularność postów najlepiej publikować je w tych samych dniach w godzinach szczytu- wtedy ich zasięg będzie największy, a użytkownicy przyzwyczają się, że np. w poniedziałki zawsze dodawane są informacje o rabatach na Twoje produkty.

    4. Pomysłowość

Jeśli Twoja firma jest popularną branżą, np. odzież, aby wybić się spośród innych popularnych marek musisz pamiętać o niepospolitej budowie postów. Ludzie często „lajkują” profile, z których mogą dowiedzieć się czegoś ciekawego, dlatego dodawaj interesujące ich treści.  

     5. Komunikacja

Pamiętaj, że prowadzenie profilu nie jest jednostronną komunikacją. Powinna tutaj zachodzić interakcja z czytelnikiem- musisz być gotowy na odpowiadanie na pytania na privie, czy pod postami. Ważne jest też, aby Twoje odpowiedzi nie były wymijające, klient chce po prostu uzyskać szybką i rzetelną odpowiedź na nurtującą go sprawę. Język Twoich wypowiedzi również nie umknie rygorystycznej uwadze użytkowników. Nawet jeśli prowadzisz fanpage’a poważnego przedsiębiorstwa pamiętaj, że Twoje posty/odpowiedzi muszą być zrozumiałe dla przeciętnego czytelnika. Jeśli umieścisz w nich zbyt wiele profesjonalnych określeń osoba, dla której ta tematyka jest obca może łatwo się zniechęcić do śledzenia Twojego profilu.

     6. Brak weny i publikacja materiałów z Internetu

Każdy miewa moment kompletnej pustki, nie wie co dodać i co wtedy? Oczywiście możesz wesprzeć się materiałami krążącymi po Internecie, ale nie możesz zapomnieć o podaniu ich źródła, gdyż bardzo łatwo możesz naruszyć prawa autorskie. Jednakże czasem podanie źródła nie jest wystarczające. W takiej sytuacji najlepiej zapoznać się z rodzajami i warunkami licencji Creative Commons.

Zaangażuj innych użytkowników

Jeśli użytkownik jest zaangażowany w życie fanpage’a bardziej utożsamia się z marką, a dzięki temu kupuje produkty, poleca je swojej rodzinie i znajomym. Co możesz stosować w celu zwrócenia uwagi?

  • pytania,
  • infografikę,
  • timing (publikuj posty w godzinach szczytu),
  • rozmowa (spróbuj pociągnąć konwersację, jeśli ktoś doda komentarz),
  • twórz wydarzenia i zachęcaj do udziału w nich.

Zalety fanpage’a firmowego:

Zacznijmy od przyjemniejszej strony, czyli od korzyści. Przede wszystkim życie wirtualne jest aktualnie integralną częścią dnia przeciętnego człowieka, stąd:

  • Po pierwsze, wizerunek. Osoby korzystające z Facebook’a liczą na mniej formalny, luźny kontakt, dlatego wyjdź naprzeciw im oczekiwaniom. Pamiętaj, że pokazując się z otwartej, życzliwej klientowi stronie zyskasz jego sympatię i zaufanie.
  • Po drugie, darmowa reklama. Posiadając firmowy fanpage masz dostęp do Facebook Ads, które stały się aktualnie jednymi z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Dzięki nim masz pewność, że Twoja promocja trafia do określonej grupy docelowej. W obecnych czasach marketing internetowy jest o wiele skuteczniejszy niż marketing tradycyjny.
  • Po trzecie, zwiększ swoją rozpoznawalność. Na Facebook’u zarejestrowanych jest prawie 2 miliardy ludzi (dane z czerwca 2017r.), a dziennie aktywnych jest 1,3 miliarda ludzi, których średnia wieku to 22 lata. Oznacza to, że zasięg takiego portalu jest naprawdę ogromny. Dzięki dobrej strategii możesz dotrzeć do miliona osób z całego świata i z przeciętnej firmy stać się topowym przedsiębiorstwem. Niezwykłość swojego profilu możesz tworzyć poprzez: innowacyjną grafikę, udzielanie się w dyskusjach, dostarczanie wartościowych postów czy korzystanie z reklam. Pamiętaj, że cierpliwość popłaca, dlatego początkowo znikomy odzew po pewnym czasie może się zwiększyć.
  • Po czwarte, kreuj społeczność. Taka witryna daje możliwość bezpośredniego kontaktu klienta z przedsiębiorstwem. „Kontakt” w tym wypadku nie oznacza, że ludzie do nas piszą, bo chcą nas poinformować o jakimś wydarzeniu, lecz chcą uzyskać odpowiedź na ich problem. Dzięki pomocy i rzetelnej odpowiedzi łatwo rozwinąć więź z klientem. Za zaufaniem niesie budowanie lojalnej społeczności, która pomoże Ci zwiększyć zyski Twojej firmy.
  • Po piąte, trwały i szybki kontakt. Ile razy denerwowałeś się przez wielogodzinne oczekiwanie na maila z biura obsługi? Nie skazuj na to swoich potencjalnych klientów. Social media charakteryzują się bezustannym kontaktem, szybką interakcją i możliwością obserwacji aktywności firmy bez wychodzenia z domu.
  • Po szóste, sprzedaż. Tak naprawdę wszystkie wymienione powyżej czynniki nakłaniają potencjalnego klienta do kupna Twojego produktu. Konsument mając do wyboru produkt o którym nigdy nie słyszał lub znaną i lubianą markę, oczywiście wybierze tą drugą. Za pomocą fanpage’a możesz zachęcić klienta do zakupów oraz oferować liczne rabaty i konkursy.

Musisz pamiętać że prowadzenie takiej strony wcale nie jest proste, prowadząc ją z „doskoku” nie osiągniesz wyznaczonych celów promocyjnych. Jeśli prowadzisz firmowego bloga nie rezygnuj z niego- Facebook będzie stanowił tylko kolejny kanał dystrybucji. Pozornie prowadzenie fanpage’a wydaje się ciekawsze, prostsze, lecz w rzeczywistości długoterminowe prowadzenie bloga jest bardziej opłacalne. Wielu użytkowników zapomina, że facebook’owy profil trafia tylko do określonej grupy osób oraz nie indeksuje się w wyszukiwarce tak dobrze, jak blog.

Dodaj komentarz