Marketing w Social Media

Serwisy społecznościowe to dobre miejsce na pozyskanie klienta.
Twoja konkurencja nie śpi i stale się rozwija.
Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w sieci.
Firmowy profil w Social Media to także wizytówka Twojej firmy.
Zaufaj specjalistom w tej dziedzinie!

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/right.jpg

Poznaj moc Internetu!

Stworzymy dla Ciebie innowacyjną stronę internetową.
W swoich projektach bazujemy na systemach CMS Drupal oraz Wordpress.
Strona WWW stanie się Twoją profesjonalną wizytówką w Internecie.
Z nami osiągniesz wyższe zyski ze sprzedaży internetowej.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/webdesign.jpg

Kompleksowa pomoc

Potrzebujesz szkolenia, a może doradztwa?
Jakie działania przyniosą wyższe zyski? Jak rozkręcić biznes?
Na te i wiele innych pytań z chęcią odpowiemy.
Zapewniamy wszechstronne podejście do klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/coaching.jpg

Poznaj z nami SEO & SEM

Pozycjonowanie to najważniejszy element
działań marketingowych każdej firmy.
Rozbudź swój biznes.
Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW.
Pozyskaj wielu nowych klientów i fanów.
Zmieniamy pomysły w skuteczne kampanie.

Dowiedz się więcej
http://ikmbiznes.pl/wp-content/themes/ikmbiznes/img/seo.jpg
Bez kategorii

Content marketing- jakie oferuje korzyści

W dobie stale rosnącej siły Internetu, warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób wypromować swoje produkty i usługi. Jak dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów i zbudować godny wizerunek swojej firmy? Z odpowiedzią na to pytanie spieszy nam content marketing.

Co to jest content marketing?

Content marketing to określenie połączone z pojęciem „treści”. Polega przede wszystkim na przedstawianiu treści, które są przydatne i atrakcyjne dla danej grupy odbiorców. W odróżnieniu od tradycyjnego marketingu nie buduje jedynie jednostronnej relacji, a pozwala na utrzymanie kontaktu firma-odbiorca. Jest to przede wszystkim obecność przedsiębiorstwa we wszelkiego rodzaju social mediach i kanałach internetowych.

W tej formie marketingu występuje również pojęcie „wirusowy”. Skojarzenie z wirusem, który szybko i łatwo się rozprzestrzenia jest trafne. To określenie ma swoje źródło w działaniach prowadzonych pod kątem content marketingu. Należy do nich m.in. rozpowszechnianie treści na szeroką skalę, by wzbudzić w odbiorcach zainteresowanie firmą i treściami, jakie publikuje. To szybki i prosty sposób, by zainteresować swoją ofertą odbiorców korzystających z Internetu. Jednak żeby skutecznie posługiwać się content marketingiem należy zastanowić się, jaki wizerunek firmy chcemy zbudować i co chcemy przekazać swoimi publikacjami. Musimy być otwarci na nowe sposoby, jakimi chcemy pozyskać klientów i pamiętać o tym, że od ich zainteresowania zależy nasz sukces. Content marketing będzie skuteczny, jeśli skupimy się na wszystkich źródłach, którymi możemy dotrzeć do odbiorców i które pozwolą nam na zaistnienie w sieci.

Pozycjonowanie

Do działań wykorzystywanych w tej formie marketingu można zaliczyć pozycjonowanie. SEO (Search Engine Optimization) to nastawienie publikacji firmy na to, co jest popularne w sieci. Trendy się zmieniają, a zadaniem firmy jest podążanie za nimi. To przekłada się na popularność artykułów i publikacji. Im wyżej artykuł znajdzie się w wyszukiwarce, tym łatwiej dotrze do większej liczby odbiorców. Dzięki temu firma zyska większe zainteresowanie i poszerzy grono potencjalnych klientów. Aby to osiągnąć należy dbać o to, w jaki sposób redagować publikacje. Najwyżej trafiają te, które nie zawierają w sobie błędów i są napisane uniwersalnym i łatwym do zrozumienia językiem. Warto też zadbać o tzw. słowa kluczowe, dzięki którym artykuł trafi do konkretnego grona odbiorców. Wysoka pozycja w wyszukiwarkach jest istotnym elementem ze względu na to, że przeciętnie przeglądamy jedynie kilka pierwszych wyników. Ten rodzaj marketingu skupia się na tym, żeby zostać odnalezionym przez potencjalnych klientów, a nie na działanie mające na celu ich pozyskanie.

Jakie są treści content marketingu?

Do treści, które są wykorzystywane w content marketingu można zaliczyć: filmy, grafiki, raporty i teksty. Ta ostatnia grupa ma bardzo duży zasięg. Można to wykorzystać na przykład prowadząc firmowego bloga. Może on być tworzony wspólnie z firmową stroną lub niezależnie.  Udzielanie wywiadów w branżowych pismach zwiększy wiarygodność przedsiębiorstwa i pozwoli je zaprezentować. Publikowanie krótkich postów na fanpage sprzyja utrzymaniu relacji między przedsiębiorstwem a grupą odbiorców. Istotna jest również prezentacja produktów lub usług, które firma oferuje. Żyjemy w czasach, gdy najczęściej przed dokonaniem zakupu sprawdzamy w Internecie opinie. Recenzje tworzone przez ekspertów lub znane w sieci osoby działają na korzyść przedsiębiorstwa, zwiększają jego wiarygodność i pozwalają budować dobre mienie marki.

Wykorzystanie osobowości w marketingu

Psychologia content marketingu opiera się na dostosowaniu treści pod typ osobowości człowieka. Dla przykładu to, co polubimy na Facebooku pozwala określić, jaką osobą jesteśmy i co do nas przemówi w ujrzanej reklamie lub publikacji. Nasze wyszukiwania również nie są anonimowe i pozwalają na pozyskanie informacji na temat tego, po co tak naprawdę zaglądamy do Internetu. Co nas interesuje, co najchętniej przeglądamy. Content marketing wykorzystuje te informacje, poszerzając zasięg odbiorców. Jeśli jest to skuteczne, potencjalny klient ma świadomość, że oferta jest skierowana właśnie do niego i to na niej powinien skupić swoją uwagę.

Narzędzia content marketingu

Social media

Najczęściej używanymi narzędziami w tej formie marketingu są social media. Pozwalają one na dotarcie do bardzo szerokiej grupy odbiorców o różnych zainteresowaniach i potrzebach. Skuteczne prowadzenie fanpage otwiera drzwi do zaistnienia w sieci i stania się rozpoznawalnym. Bardzo istotne jest systematyczne dodawanie postów, zdjęć, grafik oraz filmów, by utrzymać kontakt z osobami, które interesuje nasza działalność. Obecność przedsiębiorstwa w social mediach jest bardzo istotna, ze względu na ich popularność. Codziennie dołączają do nich nowi użytkownicy, którzy mogą zostać potencjalnymi klientami firmy, jeśli ta do nich dotrze. Rzadko prowadzony lub zaniedbany fanpage zniknie z kręgu zainteresowań wielu osób, przez co firma straci odbiorców i jej popularność spadnie.

Newsletter

Aby odbiorca mógł być na bieżąco z działaniami firmy, może ona stworzyć dla zainteresowanych tzw. newsletter. To mailowa informacja docierająca do osób, które wyraziły na to zgodę, że na stronie lub w social mediach pojawiła się nowa publikacja. Newsletter pomaga w uzyskaniu większej ilości wyświetleń i w skupieniu uwagi odbiorców na swoich działaniach. Jest on po social mediach jednym z najpopularniejszych narzędzi content marketingu.

Artykuły

Następnym narzędziem są wspomniane wyżej artykuły na stronie. Ich dodawanie uświadomi klientom, że firma nie skupia się tylko i wyłącznie na sprzedaży i zależy jej na dostarczaniu wiarygodnych informacji o produktach lub usługach. Dobrze napisane artykuły staną się źródłem wiedzy i sprawią, że zwiększy się popularność firmy.

Grafika i filmy

Należy jednak pamiętać, że nie każdy ma czas na czytanie długich artykułów lub postów. Wówczas warto wykorzystać grafikę. Zdjęcia i ilustracje mogą przyciągać wzrok i wzbudzić zainteresowanie. Przedsiębiorstwo może wykorzystać swoją ofertę do stworzenia grafiki, przy której każdy, przeglądając social media, zatrzyma się i zapozna z propozycją.

Wiele osób poszukujących informacji w Internecie chętniej sięga po obejrzenie krótkiego filmu prezentującego to, czym aktualnie są zainteresowani. Ciekawe video pozwoli zainteresować swoją ofertą wielu odbiorców. Filmy mogą dotyczyć samej firmy, ale pożądane są również publikacje dotyczące oferowanych produktów lub usług. Dla odbiorców wygodne jest wysłuchanie eksperta w danej dziedzinie i zbieranie w ten sposób wiedzy o przedsiębiorstwie.

Błędy przy tworzeniu content marketingu

Po opisaniu narzędzi content marketingu warto skupić się na tym, jak skutecznie wdrożyć je w działania firmy i osiągnąć sukces. Założenia rozpowszechniania treści w Internecie są na pozór proste, jednak należy uważać, by nie popełniać paru istotnych błędów. W ciągu dnia na Facebooku pojawia się parę milionów postów. Firma musi znaleźć pożądany przez odbiorców temat. Powtórzenie tego, co widnieje w sieci od jakiegoś czasu nie wpłynie na zwiększenie zainteresowania przedsiębiorstwem, a zostawi je daleko w tyle za tymi, którzy wykorzystali ten pomysł wcześniej. W tej formie marketingu liczy się innowacyjność, płynność i podążanie za trendami. Nie stosowanie się do tego spowoduje, że treści zamieszczane przez firmę przepadną i nie znajdą nowych odbiorców.

Zwrócenie uwagi na ogół potencjalnych klientów doprowadzi do tego, że tak naprawdę żaden z nich nie zainteresuje się ofertą firmy. W Internecie informacji szukają różne osoby i skuteczny content marketing powinien dotrzeć do każdej z nich. Publikując treści należy pamiętać o tym, żeby skupiać się na różnych grupach odbiorców. Sprowadzanie wszystkich do ogółu to błąd, który niekorzystnie wpłynie na popularność w Internecie. Przedsiębiorstwo powinno dostosować działanie do konkretnej osoby.

Ważne jest publikowanie treści, które docierają do potrzeb klienta. W dobie zasypujących nas treści sam komunikat o sprzedawanym produkcie lub usłudze nie jest interesujący i nie zachęci do zapoznania się z nim. Skuteczny przekaz ma wezwać do działania, czyli wzbudzić zainteresowanie i chęć zakupu. Odbiorca musi jasno dowiedzieć się, czego przedsiębiorstwo od niego oczekuje. Dlatego istotne jest używanie konkretnych sformułowań skierowanych personalnie. Odbiorca powinien po przeczytaniu zrobić to, czego firma oczekuje. Może to być udostępnienie posta, dołączenie do newslettera lub zainteresowanie się ofertą.

Co możesz zyskać stosując content marketing?

Korzyści płynących z zastosowania content marketingu jest wiele. Pierwszą i najważniejszą jest fakt, że wpływa on przede wszystkim na rozpoznawalność i wiarygodność marki. Klienci obdarzą firmę istniejącą w sieci większym zaufaniem, jeśli dostarcza ona interesujące i wyczerpujące treści. Warto nie skupiać się wyłącznie na promocji, ale również poruszać w publikacjach inne tematy istotne dla danej branży.

Kolejną zaletą wdrożenia tej formy marketingu jest bezpośredni kontakt z klientami i odbiorcami. Wspomniana wcześniej relacja jest stale podtrzymywana zarówno przez przedsiębiorstwo, jak i zainteresowanych. Umożliwia dostarczanie informacji, dyskusje, doradztwo i wysłuchanie opinii. Dzięki temu firma „nabiera kształtu” i staje się bliższa otoczeniu.

Jeśli firma odpowiednio wykorzysta content, przełoży się to na zwiększenie popularności produktu lub usługi. Dzięki temu odbiorcy chętniej będą angażować się we współtworzenie fanpage lub chętniej odwiedzą stronę internetową, by przeczytać nowy wpis. Większy zasięg i grono zainteresowanych to świadectwo dobrego wdrożenia działań marketingowych.

W content marketingu ważne są zarówno zasięg, treści jak i odbiorca. Nie należy zapominać, co chcemy osiągnąć poprzez swoje działania w sieci i systematycznie je poszerzać. Ta forma promowania przynosi wiele korzyści. Dzięki rozwojowi Internetu mamy coraz więcej możliwości. Wykorzystanie content marketingu to gwarancja poszerzenia grona odbiorców, zbudowania marki i uzyskania rozgłosu. Należy jednak pamiętać, aby unikać pułapek, które mogą spowodować niepowodzenie. Skupienie się na innowacyjności, podążanie za klientami i ich potrzebami oraz otwartość na różne formy przekazu pozwolą wprowadzić z powodzeniem firmę do sieci.

Dodaj komentarz